Recent Comments
    Aneka Resep

    Resep: Yummy Spaghetti Goreng

    By
    on
    July 18, 2019

    Spaghetti Goreng. Sedap pasta ni tak sama dengan sedap mee goreng basah atau mee goreng mamak yang sudah sebati dengan tekak anak kampung macam saya ni. Jom tengok resepinya di bawah ini. Senang sangat nak buat Spaghetti Goreng ni.

    Spaghetti Goreng Add a squeeze of lime and garnish with cilantro. Lihat juga resipi-resipi untuk Spaghetti Goreng Tuna Black Pepper Mommy. Dengan menggunakan perkhidmatan kami, anda setuju dengan Dasar Kuki dan Terma Perkhidmatan kami. Kamu dapat membuat Spaghetti Goreng menggunakan 12 bahan dan 8 langkah. Berikut cara kamu membuat nya.

    Bahan bahan dari Spaghetti Goreng

    1. Bahan 2 Bungkus spaghetti (aku pake merk la fonte bolognese).
    2. Kamu memerlukan 1 butir telur.
    3. Persiapkan 2 ikat sawi hijau.
    4. Bahan 3 cabai rawit.
    5. Kamu memerlukan 5 butir bakso sapi.
    6. Bahan 1 siung bawang bombay.
    7. Kamu memerlukan 3 siung bawang putih.
    8. Bahan 2 helai daun bawang.
    9. Kamu memerlukan 2 sdm saus pedas.
    10. Persiapkan margarin.
    11. Persiapkan 1/4 sdt gula.
    12. Persiapkan 1/4 sdt garam.

    Bila balik kerja nak cepat masak untuk berbuka puasa, Mama suka menu yang simple dan ringkas. Salah satu hidangan yang jadi pilihan Mama ialah Spaghetti Goreng mudah tapi sedap. Nak hidang untuk tetamu pun sedap jugak ni! 😀 Tiba tiba suami bilang akan kedatangan tamu, masakin sesuatu dong bu. Hmm. jadi deh bikinin Spaghetti Goreng yg di ajarin sama temen aku Indah Suryandharie 🥰 🤭 Saya bikin dua versi, yg tanpa rawit untuk anak anak.

    Spaghetti Goreng Langkah-langkah

    1. Rebus spaghetti dan sawi yang sudah dipotong-potong, kemudian tiriskan.
    2. Siapkan wajan, panaskan dgn margarin, tumis : bawang bombay dan bawang putih hingga harum.
    3. Masukkan telur kemudian kocok di wajan (jgn langsung dicampurkan dgn bawang"an).
    4. Setelah telur sudah matang, masukkan bakso, cabai dan daun bawang yg sudah dipotong".
    5. Masukkan mie spaghetti beserta sawi hijaunya kedalam wajan.
    6. Masukkan saos spaghetti.
    7. Tambahkan 2 sdm saos pedas (merk bebas),gula dan garam.
    8. Jadilah spaghetty goreng yummy.. oiya bumbu gula garam bisa sesuai selera ya.. jd bisa dirasain dlu kok..bisa juga ditambah sedikit penyedap, kecap ataupun merica bubuk.. tapi aku gak pake itu..hehe mau pake ataupun enggak tetep enak semua..semua tergantung selera..happy cooking! 😍.

    Sini Bella kongsikan RESEPI SPAGHETTI GORENG YANG MUDAH dan Sangat LAZAT. Jika anda peminat makanan pedas, anda wajib sekali mencuba resepi Spaghetti Goreng ini. Tambahan cili kisar kepada resepi ini membuatkan hidangan ini menjadi begitu unik sekali. Bukan itu sahaja, resepi ini juga hanya menggunakan bahan-bahan asas dapur seperti sos tiram dan sos cili. Thanks for watching Dapur Kota Singa, thumbs up if you like this video and subscribe to my channel Visit my blog @ http://dapurkotasinga.blogspot.sg @ http:/.

    TAGS
    RELATED POSTS

    LEAVE A COMMENT